søndag 18. november 2012

Barnebok fra barndommen.







En av mine favoritt bøker fra barndommen, har blitt hentet ned fra farmor sitt loft.
"Akkurat passe stor" Kerstin Thorvall og Monica Schultz.
Monica Schultz har en fantastisk strek - jeg elsker bildene.
Det flotte er at denne boken er like aktuell i 2012 som i 1976, da den først kom ut.
Lille Sara som bor hos mamman sin, i en liten leilighet. Mamma jobber og Sara er i barnehagen. Pappan til Sara som har fått seg ny kone og en liten gutt. Den nye kjæresten til Saras mamma som Sara ikke liker i begynnelsen. Skuffelsen over å ikke bli bedt i et bursdagsfest.... 
Jeg husker jeg syntes Sara var den søteste og artigste jenta. Når jeg leser den igjen nå - ja så syns jeg det fortsatt.






Pin It!

8 kommentarer:

  1. Høyst aktuell, og fantastiske bilder. Gøy å finne igjen barndomsminner :-)

    SvarSlett
  2. Hei - dette er virkelig et barndomsminne. Jeg husker mor leste den både når jeg var syk og når det var legging.
    Og spesielt når de gikk hver sin vei. Takk for at du viste den frem. God søndag!

    SvarSlett
  3. For en herlig bok - har ikke sett den før. Liker også godt streken i den - skikkelig 70-talls strek :)

    SvarSlett
  4. Åhhh, elsker den boka. En av mine yndlings barnebøker;) Digger streken i den ja;)
    Gøy å høre at det er flere av oss som har den,)

    Herlig søndagskveld til deg!

    -malla-

    SvarSlett
  5. Kjempefin bok! Jeg har selv nevnt den i et innlegg om illustrasjoner i barnebøker :) Da jeg var liten hadde vi denne, og den som het "akkurat passe snill". Det hender jeg leser dem for gutta mine nå :)

    SvarSlett
  6. Denne husker jeg godt! *gode minner*

    :-)

    SvarSlett
  7. denne husker jeg og, men eide den ikke selv..herlige tegninger!
    retromarkedet så kjempegøy ut, og du var virkelig flott! nydelig blå kjole og!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du la igjen en kommentar!
Jeg leser alle og vit at de betyr mye for meg.
Jeg svarer på eventuelle spørsmål her i kommentarfeltet.